نوشته هایی پیرامون برنامه نویسی و طراحی وب

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۳ ثبت شده است

دیتابیس توزیع شده خودتان را بسازید

اولین دیتابیس توزیع شده ای که با آن کار کردم CSPIT نام داشت. پروژه بوسیله یک معمار خبره رهبری می شد و چند نفر از باهوش ترین برنامه نویسانی که در آمازون می شناختم در آن بودند.

CSPIT هرگز رنگ آفتاب را ندید. در قسمت تکنیکی، به دو دلیل ما دچار مشکلات مقیاس پذیری (scalability) بودیم. در این مقاله، هدف من به اشتراک گذاری آن دو گلوگاهی است که برای ما توسعه دهندگان برای یادگرفتن آنها سالها زمان صرف شد. البته، صرف دانستن اینها برای ساختن یک پایگاه داده توزیع شده کافی نیست، اما یقینا نکات زیادی در آنها وجود دارد که زمان قابل ملاحظه ای از شما در ساخت سیستمهای توزیع شده صرفه جویی خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهنام ایزدی

چیزی به عنوان plain text وجود ندارد!

در حالیکه مقالات، پستهای وبلاگ و کتابهای زیادی در مورد مدیریت صحیح انکدینگ در سیستمهای نرم افزاری وجود دارد، اما هنوز سیستمهای بسیاری هستند که آن را اشتباه انجام میدهند زیرا معماران و توسعه دهندگان آنها هرگز متوجه مفهوم آن نشده اند. گمان میکنم که علت اصلی این باشد که بسیاری از سیستم ها کم و بیش درست کار میکنند حتی اگر زیاد مراقب انکدینگ کاراکترها نباشیم. بعلاوه انکدینگ و مخصوصا یونیکد مفاهیم نسبتا پیچیده ای هستند (البته اگر بخواهید بصورت کامل آن را بفهمید). ترکیب این دو واقعیت ( اکثرا درست کار میکنه حتی اگر مراقبش نباشم و اینکه فهم اون سخته) باعث تنبلی در استفاده صحیح از انکدینگ میشود که باعث میشود نرم افزار در اکثر مواقع و نه همیشه درست کار کند. این پست روی مهمترین اصلی که برنامه نویسان باید روی آن متمرکز شوند بحث میکند و بقیه چیزهای غیر ضروری در درک آن را کنار میگذارد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهنام ایزدی