نوشته هایی پیرامون برنامه نویسی و طراحی وب

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

طراحی رابط برنامه نویسی وب (Web API) مبتنی بر REST

مبتنی بر REST فکر کنید

اگر این مقاله را میخوانید، احتمالا در مورد طراحی رابطهای برنامه نویسی حساس هستید و دوست دارید از اصول طراحی اثبات شده در طراحی Web API خود استفاده کنید.

چون REST بیشتر استایل معماری نرم افزار می باشد تا استاندارد موکد، بنابراین انعطاف پذیری خوبی دارد. بدلیل همین آزادی ساختار و انعطاف پذیری، فرصت مناسبی برای طراحی بهترین راهبردها وجود دارد.

این مقاله مجموعه ای از راهکارهای طراحی است که هنگام همکاری با چندین تیم طراحی API در شرکت Apigee توسعه داده ایم.

ما نقطه نظر خود را در طراحی API - عملگرا - مینامیم زیرا این راهکار، موفقیت برنامه نویس را مهمتر از هر اصل دیگری قرار میدهد. برنامه نویس مشتری API می باشد. موفقیت  طراحی API با این سنجیده میشود که برنامه نویسان چقدر سریع میتوانند از ‌API شما استفاده موفقیت آمیز داشته باشند.

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهنام ایزدی

یک مدل موفق از کنترل ورژن با Git

git branching model

چرا گیت؟

جنگ شدیدی بین توسعه دهندگان نرم افزار در مورد نرم افزارهای کنترل ورژن برقرار است. به عنوان یک برنامه نویس من Git را به همه آنها ترجیح میدهم. Git روش برنامه نویسان را در مورد ادغام و شاخه بندی تغییر داد. در دنیای کلاسیک نرم افزاری های کنترل ورژن (CVS/Subversion) که من از آن می آیم ادغام و شاخه بندی ( merging/branching) کار ترسناکی محسوب میشود و چیزی نیست که بخواهید هر روز انجام دهید.

اما با گیت این اعمال با گیت بسیار ساده و ارزان خواهند بود و واقعا به عنوان فرآیند روزانه کاری شما بدل خواهند شد. در کتابهای CVS , Subversion شاخه بندی و ادغام در فصل های آخر کتاب بحث میشود اما در هرکتاب گیت بحث در این مورد از فصل سوم شروع میشود.

ماحصل این سادگی و طبیعت تکراری گیت شاخه بندی و ادغام دیگر چیزی نیست که از آن ترسید. ابزارهای کنترل ورژن نیز در این کار ما را یاری میدهند.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بهنام ایزدی