نوشته هایی پیرامون برنامه نویسی و طراحی وب

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

چگونه از هوکهای گیت برای اتوماتیک کردن فرایند توسعه و پیاده سازی وب سایت استفاده کنیم - قسمت دوم

در این مثال، روش بهتری برای به روز رسانی سرور  واقعی در حال کار نشان می دهیم. این کار را بوسیله مدل push-to-deploy انجام میدهیم به اینصورت که هر زمان تغییرات به مخزن سرور اعمال (push) شدند، سرور بروزرسانی شود.
می توانیم از از همان سروری که برای توسعه کد استفاده میکنیم برای این کار استفاده کنیم. این سروری خواهد بود که کدمان را روی آن می نویسیم. بعد از هر کامیت قادر خواهیم بود که تغییرات اعمال شده را ببینیم.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهنام ایزدی

چگونه از هوکهای گیت برای اتوماتیک کردن فرایند توسعه و پیاده سازی وب سایت استفاده کنیم

مقدمه ای بر کنترل نسخه

کنترل نسخه تبدیل به نیازمندی اصلی هر توسعه مدرن نرم افزار شده است. کنترل نسخه اجازه میدهد که تغییرات پروژه با اطمینان ذخیره گردند و مزایایی مثل نسخه ها، چک کردن جامعیت و همکاری بین توسعه دهندگان را شامل میگردد. سیستم کنترل نسخه git بصورت ویژه در سالهای اخیر به علت ماهیت غیرمتمرکز آن و همچنین سرعت انتقال بین اعضا، بصورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرد.

در عین اینکه مجموعه ابزارهای git ویژگیهای کاملی را ارایه میدهند یکی از مفیدترین ویژگیهای git انعطاف پذیری آن است. 

با استفاده از سیستم hooks، گیت به برنامه نویسان و مدیران سیستم اجازه میدهند که عملکرد سیستم را با استفاده از اسکریپتهایی که گیت بر اساس رویدادها و اعمال مختلف سیستم اجرا میکند، گسترش دهند.

در این راهنما ما ایده hooks را بررسی میکنیم و  کدی را نشان خواهیم داد که به شما در اتوماتیک کردن کارها در سیستم منحصر به خودتان کمک خواهد کرد.

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بهنام ایزدی